Eindelijk is het moment daar: de commercial is on air. Vanaf 2 januari is onze spot te zien op diverse televisiezenders. Een spannend moment, maar ook iets waar we enorm trots op zijn. Als kleine verlichtingswebshop vraagt het veel lef om op te vallen. Een spraakmakende spot kan daarbij helpen. Zo gezegd, zo gedaan. Heb jij hem al gezien?
Donkere en sombere maand
Januari wordt gezien als een sombere maand. De vrolijke feestmaand december is voorbij, de kerstboom is de deur uit en de gezellige kerstverlichting is opgeborgen. Dat betekent dat er een donkere plek in de kamer ontstaat. Dat vraagt om een sfeervolle opvulling. Lampen bieden daarvoor de perfecte uitkomst. Het haalt direct de fijne setting en gezelligheid in huis.
Behind the scenes
Je vraagt je natuurlijk vast af: hoe komt zo’n commercial nou tot stand? Laat ik voorop stellen dat het een heel proces is. Allereerst begint het natuurlijk bij het ontwikkelen van een passend concept. Het moet een invulling zijn die bij Directlampen past en bij de boodschap. Na veel uurtjes brainstormen, is de huidige spot geboren. Vervolgens hebben we een reclamebureau in de arm genomen en zijn we aan de slag gegaan. Na het regelen van alle aspecten voor de commercial, is de spot opgenomen. In één dag stond alles erop en was het een kwestie van afwachten. We hebben afgeteld naar 2 Januari en toen was het moment daar: we zijn op televisie!
Man op straat?
In de commercial speelt licht de hoofdrol. Het verliefde koppel kan niet van elkaar afblijven na een romantische date. Zodra de man het licht wilt uitschakelen, is de vrouw het er absoluut niet mee eens. Vervolgens wordt de man op straat gezet, waarna de vrouw verliefd kijkt naar haar lamp!
Met deze campagne willen we laten zien dat verlichting juist de sfeer zet in huis.